300-letni sklep z herbatą, który przyniósł herbatę Anglikom, nie mówiąc już o samej Królowej.
Będziesz musiał usprawiedliwić egzotyczne chińskie postacie na drzwiach herbaciarni Twinings przy 216 Strand. Siedzą tam od około trzech stuleci, kiedy to kulturalna akceptacja takich karykatur zmniejszyła się, a herbata jest częściej kojarzona z brytyjską szlachtą niż z chińskimi kupcami.
Jako młody człowiek Thomas Twining praktykował u handlarza Kompanii Wschodnioindyjskiej, importując towary z egzotycznych miejsc, w szczególności kawy i herbaty. Kariera kupiecka rozpoczęła się w 1706 roku, kiedy otworzył mały sklep na ruchliwej londyńskiej ulicy o nazwie Strand. Nazywał to „Tom’s Coffee House” i wkrótce stał się popularnym miejscem spotkań modnych arystokratów.
Pomimo tego, że jego sklep był poświęcony kawie, Twining wkrótce zyskał reputację jednego z najlepszych mieszanek herbacianych w Londynie. W ciągu dekady przestał sprzedawać kawę i prawie wyłącznie sprzedawał suche pakowane herbaty. Pozwoliło to kobietom uczestniczyć w piciu herbaty również w domu, ponieważ kawiarnie były zakładami wyłącznie dla mężczyzn. Twining rozszerzył swoją działalność, otwierając kolejne sklepy i ostatecznie rozwijając go w imperium herbaty, jakim jest dzisiaj.
Chociaż myślimy o związku Wielkiej Brytanii z herbatą, która jest tak stara jak sam naród, napój został sprowadzony dopiero w latach sześćdziesiątych XVI wieku przez królową Portugalii. Wraz z ekspansją handlu wschodnioindyjskiego i kupców, takich jak Twining, herbata szybko stała się narodowym napojem.
Dziś Twinings jest synonimem historii brytyjskiej herbaty. Ponad 300 lat później oryginalny sklep Twinings na Strandie nadal działa. Logo firmy Twinings, proste, złote oznaczenie z nazwą firmy, pozostało niezmienione od 1787 r., czyniąc z niego najstarsze logo korporacyjne, które jest wciąż używane. W 1837 r. Królowa Wiktoria przyznała firmie królewski nakaz – zasługę, która od tego czasu dała firmie Twinings zaszczyt dostarczania herbaty rodzinie królewskiej.
